Marketing dzieli się na różnorodne rodzaje, jakie kwalifikuje się ze względu na jej przeznaczenie jak też na to do jakiej grupy internautów ma być ona wycelowana. W związku z tym wyróżnia się na przykład reklamę audio, naoczną lub audiowizualną, jak również wiele innych, jakkolwiek statystyki podkreślają klarownie, że na ludzi najprawidłowiej funkcjonuje reklama wizualna, nawet jeśli nie są oni wzrokowcami. Reklama wizualna z kolei podlega kolejnym podziałom, wyróżnia się na przykład billboardy, plakaty lub ulotki, niemniej jednak nie tylko – wchodzi w to naturalnie też reklama telewizyjna czy internetowa przez nagrywane i emitowane filmiki. Pomimo, że dzisiaj większość ludzi ma dostęp do Internetu oraz sieć stała się drugim życiem wielu z nich, to w dalszym ciągu na wysokim poziomie popularności oraz skuteczności znajduje się reklama wizualna w postaci ulotek oraz plakatów, jakie dostają się bezpośrednio do rąk ewentualnego klienta czy też wręcz bombarduje się go nimi na ulicach, w punktach sprzedaży i wszędzie gdzie tylko jest ku temu okazja.
badanie rynku Kraków
Ta stereotypowa reklama prawdopodobnie zawsze będzie atrakcyjna, a wszystko w następstwie tego, że najswobodniej trafia do niezainteresowanych pozornie konsumentów. Sposoby na dotarcie do konsumenta, naturalnie przypuszczalnego konsumenta są bardzo różne. Są tacy, którzy wprost wyspecjalizowali się w tej dziedzinie oraz niezmiernie prawidłowo wiedzą z jakim produktem powinni kierować się do jakiej grupy osób oraz w jaki sposób, a więc jaką odmianę reklamy wykorzystywać. Bywa tak, że rzeczowy typ reklamy nie trafi do odbiorców, ponieważ wybraliśmy po prostu zły model, z drugiej witryny bywają takie typy reklam, które trafią do każdego. Do takiego rodzaju reklamy przynależą na przykład ulotki, plakaty czy billboardy marketingowe.